ΘΕΜΑ: «Η Θάλασσα»
Ένα διαφορετικό κοινό με άλλη δυναμική, σε μια άλλη πόλη, την Πάτρα, ένα άλλο θέμα που αφορά περισσότερο στο τοπικό περιβάλλον, «Η θάλασσα», μία διαφορετική εκκίνηση. Στόχος μου είναι να συγκεντρώσω τα βλέμματα και να επικεντρώσω πάνω μου την προσοχή όλων για να εισάγω το θέμα. Στέκομαι σε ένα περίβλεπτο σημείο, μένω σιωπηλή και ακίνητη έως ότου όλοι κάνουν το ίδιο και με κοιτούν. Τη στιγμή εκείνη ξεκινώ να απαγγείλω ένα ποίημα του Σεφέρη που αναφέρεται στη θάλασσα.
¨Ποιες εικόνες σας έρχονται στο νου όταν ακούτε τη λέξη θάλασσα; Ποιοι ήχοι, ποιες μυρωδιές, ποια χρώματα, ποιες γεύσεις αναδύονται από μέσα σας;¨, ρωτώ όλους. Πρόκειται για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, φοιτητές ή εν ενεργεία, ένα ενδιαφέρον μείγμα ανθρώπων δηλαδή.
Αφότου ομαδοποιήσουμε τα δεδομένα μας, αυτόματα έχουμε τον αριθμό των ομάδων που ζητώ από αυτούς να δημιουργήσουν. ¨Θα έχουμε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε το δικό μας θαλασσινό τοπίο. Μοιραστείτε σε ομάδες που η καθεμιά θα αναλάβει μία από τις κατηγορίες που καταγράψαμε. Τους παρουσιάζω το υπόβαθρο του ταμπλώ στο οποίο έχω βάλει στη βάση ένα μπλε χαρτί του μέτρου με άμμο πάνω σε αυτό που παριστάνει το βυθό της θάλασσας. Στο πάνω μέρος έχω βάλει γαλάζιο γκοφρέ χαρτί για ουρανό. Συζητάμε την έννοια της προοπτικής που πρέπει να έχουν υπ΄ όψιν τους κατά την κατασκευή των στοιχείων, ώστε τα μεγαλύτερα να μπουν μπροστά ενώ τα μικρότερα στο βάθος.
Οι ομάδες τοποθετούν τις δημιουργίες τους πάνω στο ταμπλώ και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Τους ζητώ στη συνέχεια να χαρακτηρίσουν το θαλασσινό τους τοπίο με τρεις λέξεις γραμμένες ξεχωριστά σε καρτέλες και να τις κολλήσουν σε όποιο σημείο θέλουν. Ο παρουσιαστής από κάθε ομάδα διαβάζει δυνατά τις λέξεις της ομάδας του. Τονίζεται και εδώ η αξία της άμεσης συμμετοχής, του συνολικού αποτελέσματος, της προσωπικής δημιουργίας και κατά συνέπεια της συναισθηματικής εμπλοκής και του αισθήματος ιδιοκτησίας που νιώθουν οι συμμετέχοντες μετά το πέρας της όλης διεργασίας κατασκευής του σκηνικού.
¨Φτιάξτε ένα βιογραφικό για τον ήρωά σας. Δώστε του τα εξής στοιχεία: όνομα, ηλικία, επάγγελμα, ενδιαφέροντα και τρία χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του. Έπειτα να μας τον παρουσιάσετε λέγοντας και τη μικρή του ιστορία στην οποία θα έχετε ενσωματώσει τα στοιχεία του.¨ Έπρεπε να δείτε την ευχαρίστηση και την ικανοποίηση που ήταν ζωγραφισμένη στα πρόσωπά τους όταν παρουσίαζαν στις υπόλοιπες ομάδες τον ήρωά τους. Σηκώνονταν δύο από κάθε ομάδα, ο ένας κρατούσε τη φιγούρα και ο άλλος διάβαζε το βιογραφικό του με τη μορφή μικρής ιστορίας. Όταν τέλειωνε η παρουσίαση, ακούγονταν χειροκροτήματα από τις ομάδες που άκουγαν. Πολλοί από τους συμμετέχοντες είναι καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και είχαν έρθει αντιμέτωποι για πρώτη φορά με κάποιο ταλέντο τους και ήταν καταγοητευμένοι.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου